Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu Zobacz większe

Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu

Nowy produkt

Autor:  P. Howlin S. Baron-Cohen J. Hadwin
 
Format: 165 x 235
Oprawa: Miękka
Objętość: 300 str.
Wydano: nakładem Wydawnictwa JAK, 2010
ISBN: ISBN 978-83-929749-4-9

Więcej szczegółów

45,00 zł brutto

Więcej informacji

Teoria umysłu (proces czytania w umyśle) to intuicyjna zdolność do rozumienia własnych i cudzych stanów umysłowych. Dzięki tej umiejętności możemy odczytywać intencje innych ludzi w oparciu o akty ich zachowania lub wypowiedzi. Możemy nie tylko wyrazić proste pragnienia, oczekiwania, sądy i przekonania, ale także skomplikowane zależności pomiędzy stanami mentalnymi różnych osób, np. „ja wiem, że ty wiesz, że ja wiem”. Zdolność do czytania w umyśle jest konieczna, by rozumieć ironię czy humor, metaforę, sarkazm lub kłamstwo – a więc to, co wykracza poza podstawowe znaczenie słów. U prawidłowo rozwijających się dzieci ta umiejętność kształtuje się spontanicznie w trakcie licznych epizodów wzajemnego zaangażowania i kontaktów społecznych, a jej rozwój nie wymaga specjalnej stymulacji. Jednakże dzieci, które nie nabyły jej w sposób naturalny, wymagają zastosowania specjalnych, sformalizowanych metod wspomagania rozwoju.

6 innych produktów w tej samej kategorii: