Brak produktów
Oddajemy w ręce czytelników...
Książka opisuje dowody na poparcie tezy, że objawy autyzmu są po części konsekwencją zaburzeń fizjologicznych o podłożu metabolicznym, związki między nieprawidłowościami metabolicznymi a objawami autyzmu, niektóre współcześnie wykorzystywane interwencje biomedyczne, wskazówki dotyczące bezglutenowej i bezkazeinowej interwencji pokarmowej.
Monografia nakreśla obszary, w których osoby z autyzmem mogą realizować swoje możliwości, dlatego też jako kluczowy przyjęto właśnie termin stany ze spektrum autyzmu, gdyż pozbawiony jest konotacji społecznie negatywnie wartościującej.
Prezentowany w niniejszej książce program stanowi rozbudowaną i kompleksową propozycję oddziaływań osadzonych w perspektywie rozwojowej. Zaproponowane poziomy rozwojowe w nauczaniu teorii umysłu uwzględniają trzy poziomy procesów poznawczych: percepcję, wiedzę oraz przekonania o rzeczach, które są prawdziwe lub fałszywe.
Pomoc osobom z autyzmem musi być ciągła i konsekwentna, ponieważ różnią się one między sobą tak bardzo, że zawsze istnieje potrzeba pomocy indywidualnej, dostosowanej do danego dziecka. Nie istnieją bowiem gotowe recepty, które można zastosować schematycznie.
Teoria umysłu (proces czytania w umyśle) to intuicyjna zdolność do rozumienia własnych i cudzych stanów umysłowych. Dzięki tej umiejętności możemy odczytywać intencje innych ludzi w oparciu o akty ich zachowania lub wypowiedzi.
Autyzm w centrum uwagi jest kursem szkoleniowym dla pracowników, którzy opiekują się osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Przekłada on teorię na praktykę, umożliwiając rozwój umiejętności i kompetencji opiekunów oraz koncentruje się na tych dziedzinach, w których opieka nad osobami z autyzmem różni się od opieki nad innymi grupami ludzi.