Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu View larger

Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu

Nowość

Autorzy: P. Howlin S. Baron-Cohen J. Hadwin

Teoria umysłu (proces czytania w umyśle) to intuicyjna zdolność do rozumienia własnych i cudzych stanów umysłowych. Dzięki tej umiejętności możemy odczytywać intencje innych ludzi w oparciu o akty ich zachowania lub wypowiedzi. 

More details

45,00 zł z podatkiem

Dodaj do listy życzeń

  • Teoria umysłu (proces czytania w umyśle) to intuicyjna zdolność do rozumienia własnych i cudzych stanów umysłowych. Dzięki tej umiejętności możemy odczytywać intencje innych ludzi w oparciu o akty ich zachowania lub wypowiedzi. Możemy nie tylko wyrazić proste pragnienia, oczekiwania, sądy i przekonania, ale także skomplikowane zależności pomiędzy stanami mentalnymi różnych osób, np. „ja wiem, że ty wiesz, że ja wiem”. Zdolność do czytania w umyśle jest konieczna, by rozumieć ironię czy humor, metaforę, sarkazm lub kłamstwo – a więc to, co wykracza poza podstawowe znaczenie słów. U prawidłowo rozwijających się dzieci ta umiejętność kształtuje się spontanicznie w trakcie licznych epizodów wzajemnego zaangażowania i kontaktów społecznych, a jej rozwój nie wymaga specjalnej stymulacji. Jednakże dzieci, które nie nabyły jej w sposób naturalny, wymagają zastosowania specjalnych, sformalizowanych metod wspomagania rozwoju.

  • AutorP. Howlin S. Baron-Cohen J. Hadwin
    WydawnictwoWydawnictwo Jak
    Rok wydania2010
    Oprawamiękka
    Ilość stron300
    Format165 x 235
    Numer ISBNISBN 978-83-929749-4-9

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu

Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu

Autorzy: P. Howlin S. Baron-Cohen J. Hadwin

Teoria umysłu (proces czytania w umyśle) to intuicyjna zdolność do rozumienia własnych i cudzych stanów umysłowych. Dzięki tej umiejętności możemy odczytywać intencje innych ludzi w oparciu o akty ich zachowania lub wypowiedzi. 

5 inne produkty (kategoria)