Autorzy: Tom McKernan i John Mortlock
Autyzm w centrum uwagi jest kursem szkoleniowym dla pracowników, którzy opiekują się osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Przekłada on teorię na praktykę, umożliwiając rozwój umiejętności i kompetencji opiekunów oraz koncentruje się na tych dziedzinach, w których opieka nad osobami z autyzmem różni się od opieki nad innymi grupami ludzi.
Autorzy: P. Howlin S. Baron-Cohen J. Hadwin
Teoria umysłu (proces czytania w umyśle) to intuicyjna zdolność do rozumienia własnych i cudzych stanów umysłowych. Dzięki tej umiejętności możemy odczytywać intencje innych ludzi w oparciu o akty ich zachowania lub wypowiedzi.
Autorzy: Annelie Schenk, Corry Hellingman i in
Pomoc osobom z autyzmem musi być ciągła i konsekwentna, ponieważ różnią się one między sobą tak bardzo, że zawsze istnieje potrzeba pomocy indywidualnej, dostosowanej do danego dziecka. Nie istnieją bowiem gotowe recepty, które można zastosować schematycznie.
Autorzy: P. Howlin S. Baron-Cohen J. Hadwin
Prezentowany w niniejszej książce program stanowi rozbudowaną i kompleksową propozycję oddziaływań osadzonych w perspektywie rozwojowej. Zaproponowane poziomy rozwojowe w nauczaniu teorii umysłu uwzględniają trzy poziomy procesów poznawczych: percepcję, wiedzę oraz przekonania o rzeczach, które są prawdziwe lub fałszywe.
Autor: Joanna Kossewska (red.)
Monografia nakreśla obszary, w których osoby z autyzmem mogą realizować swoje możliwości, dlatego też jako kluczowy przyjęto właśnie termin stany ze spektrum autyzmu, gdyż pozbawiony jest konotacji społecznie negatywnie wartościującej.
Autor: Paul Shattock, Paul Whiteley & Lynda Todd
Książka opisuje dowody na poparcie tezy, że objawy autyzmu są po części konsekwencją zaburzeń fizjologicznych o podłożu metabolicznym, związki między nieprawidłowościami metabolicznymi a objawami autyzmu, niektóre współcześnie wykorzystywane interwencje biomedyczne, wskazówki dotyczące bezglutenowej i bezkazeinowej interwencji pokarmowej.